Intervju z Alešem Sedlarjem
1. Koliko si vedel o netopirjih pred risanjem stripa in koliko veš o netopirjih sedaj? Te je kakšen podatek iz sveta netopirjev presenetil?
O netopirjih sem pred risanjem vedel kar nekaj, tako da se nisem naučil nič presenetljivo novega.
2. Kakšna je sporočilnost tvojega stripa na natečaju "Na belino papirja ujemi netopirja"?
Opozoriti sem želel na ogroženost netopirjev, tematiko pa sem predstavil na komičen način.
3. Kaj ti je pomembno, da bralec ob branju tvojih stripov opazi? Se te da kot avtorja na nek način prebrati skozi strip (osebnost) ali se v njem skriješ z domišljijo?
Pomembno mi je, da bralec ceni trud, ki je bil vložen v delo. V stripu se izražam preko različnih izmišljenih likov, ki pa vseeno vsebujejo določen avtorski pečat.
4. Kako tvoje delo nastaja in kakšno tehniko uporabljaš?
Zamisli in ideje najprej zbiram v skicirki. Ko sem približno zadovoljen s konceptom, se skice preselijo na kvalitetnejši papir, kjer dobijo končno podobo. Strip je bil v celoti narisan s svinčniki in nato še računalniško obdelan.
5. Kateri so tvoji najljubši avtorji in stripi? Zakaj so ti vseč?
Izmed domačih, je to prav gotovo Miki Muster, ki je ustvaril legendarne like Zvitorepca, Trdonje in Lakotnika. Od tujih avtorjev bi izpostavil dvojico Magnus in Bunker s stripom Alan Ford. Oba stripa sta zelo kvalitetna tako po risbi kot po zgodbi - posebej pa mi je všeč značilen humor.
6. Opiši tvoj razvoj risanja stripov, od prvih poskusov do danes. Kje se da se brati tvoje stripe in kakšne so ambicije za naprej?
Stripe sem že ustvarjal, vendar jim zadnje čase nisem posvečal posebne pozornosti. V tehniki risanja sem najbolj napredoval ob ustvarjanju risb s pasteli in svinčnikom. Objavljal do sedaj še nisem,kar se pa tiče načrtov za prihodnost - rad preizkušam nove tehnike (trenutno je na vrsti portretiranje), vendar se bom k stripu nekoč zagotovo spet vrnil.
7. Kaj bi svetoval mlademu nadebudnemu risarju, ki začenja z risanjem stripov?
Vsem mladim ustvarjalcem bi svetoval, naj rišejo, rišejo in spet rišejo, ker bodo le tako uspešno razvijali svoj talent. Pomembno je, da ustvarjaš tako, kot je tebi všeč, vedno pa se seveda splača eksperimentirati z novimi tehnikami. Hkrati se moraš tudi zavedati, da ni vsak tvoj izdelek dober in se naučiti sprejemati tako pozitivno kot negativno kritiko (ali jo potem upoštevaš pri nadaljnem ustvarjanju, pa je seveda povsem tvoja odločitev).
8. Zakaj si se odločil za sodelovanjena tem natečaju?
Predvsem zato, ker sem že dalj časa razmišljaj o izdelavi stripa. Natečaj ti res postavi določene omejitve, vendar te nakako motivira, da projekt začneš in ga tudi pripelješ do konca, tako kot je treba.
|